Monday, March 7, 2016

Jalinan Kasih - Puteri Andalas


UNTUK DIJUAL
rm8.00 (tdk tmasuk pos)
wa: 017 3113 226

Sinopsis:
Cinta tidak mengenal bangsa. Mengimbau kenangan lorong berduri yang pernah disusuri, Rosalina rela meninggalkan agama asal demi kasihnya pada Hadi. Agung sungguh perasaan yang bernama cinta; meskipun terpaksa buang emak, buang saudara, namun perkahwinan penuh kerikil ini tetap diteruskan.
Tiada siapa mengimpikan perpisahan. Trauma kehilangan Hadi di saat Rosalina berjuang melahirkan Alif diterimanya sebagai ketentuan takdir yang ingin menguki keimanannya. Pun, hidup perlu diteruskan. Berdiri atas kasih sejati seorang Islam, Rosalina akur dengan tanggungjawab untuk mempertahankan akidahnya.
Kehadiran semua Rodney pemuda Kanada yang pernah singgah di hati bagaikan mencabar ketakwaannya. Saat diri berada dalam kekeliruan, ketulusan Dr. Hilmi yang ingin mengisi ruang di dada. Tidak sanggup dibelenggu kenangan lalu, hatinya terbuka menerima pengganti. Apalah lagi menantap bening mata Alif yang rindukan belaian seorang ayah membuatkan Rosalina terpaksa memilih antara dua.
JALINAN KASIH, keunikkan sejarah cinta dua insan di dalam lingkaran kehidupan sosial masa kini. Sesungguhnya, cinta bersifat universal. Abadinya kasih suci, tidak membatasi konflik keluarga, keturunan, budaya malah antara dua benua sekalipun. Hanya kekuatan dan keyakinan diri dapat mengatasi segala rintangan yang melanda.


No comments:

Post a Comment